Generaties in beeld

Een interactieve workshop over de innovatiekracht van generaties
 
Een workshop voor leidinggevenden, HRM-adviseurs, projectleiders en teamcoches die geïnteresseerd zijn in wat generaties beweegt in hun werk en waar zij hun krachten voor in willen zetten. En die vanuit eigen ervaringen / vragen met betrekking tot oudere / jongere medewerkers willen onderzoeken wat het generatieperspectief kan bijdragen aan de ontwikkeling van vitale teams / organisaties.

Waarom deze workshop en met welk doel?

Iedere generatie heeft een drang tot vernieuwing in zich en weet intuïtief wat ze daarvoor moet doen. Deze kracht is het meest zichtbaar als generatiegenoten met elkaar aan het werk zijn. Beeldmateriaal laat levendig en direct zien waar het iedere generatie om gaat: hun drijfveren, waarden en beweegredenen zijn van invloed op hoe zij spreken, denken en handelen. En op hoe zij andere generaties waarnemen en ‘beoordelen’.
Beelden dragen ook bij aan herkenbaarheid van die specifieke krachten van elke generatie en stimuleren het proces om daar met elkaar – intergenerationeel – van te leren.

Wat gaan we doen?

We geven een kernachtige inleiding over de innovatiekracht van elke generatie, hun drijfveren, waarden, motivatie en attitude. De generaties komen zelf aan het woord in de Generatiefilmpjes die we hebben gemaakt, waarna we met elkaar in gesprek gaan over:

  • wat herkennen we van onze eigen generatie en wat van de anderen?
  • wat is het effect daarvan op mijn denken en handelen naar hen?
  • wat kan mijn generatie bijdrage aan de ontwikkeling van de andere generaties en omgekeerd?
  • wat kan elke generatie bijdragen aan de ontwikkeling van ons team en / of aan het realiseren van gewenste doelen?

Begeleiding

Annemieke Algra en Michaël van den Elshout

Deze workshop wordt ook in-company aangeboden. Neem hiervoor contact met ons op via onderstaand formulier. 

Meld je nu aan

Uw naam

Uw email

Uw functie

Bedrijfsnaam

Factuuradres:

Straatnaam en huisnummer

Postcode

Plaats

Opmerkingen of vragen