Why not now?

Wie ervan houdt om naar mensen te kijken, zal in de tram een gelegenheid bij uitstek vinden. Zo ondervond ik een aantal dagen terug.
Onderweg naar het centraal station viel mijn oog op een jongedame; naar schatting zo’n 22 jaar oud. Het shirt dat zij aan had droeg de tekst “why not now?”. Ik vroeg mij af waarom zij specifiek dit shirt had aangetrokken en wat de tekst voor haar betekent. Terwijl ik hierover nadacht, herinnerde ik mij de workshop een paar weken geleden als afsluiting van het project ‘De Kracht van Generaties in Beeld‘. De tekst op haar shirt is namelijk tekenend deze jonge generatie.

Nu zult u wel benieuwd zijn waar het project over ging en wat wij precies hebben gedaan. De titel van het project geeft in essentie de kern ervan weer. Met ‘De Kracht van Generaties in Beeld‘ brengen wij de verschillende generaties met elkaar in contact en door middel van thema gecentreerde interactie met elkaar in gesprek. Op deze manier laten wij de kracht(en) van deze generaties zien. Verder krijgt het intergenerationeel samenwerken een nieuwe impuls, door vanuit het generatieperspectief naar dagelijkse werksituaties te kijken. Tijdens dit project hebben wij van elke generatie beeldmateriaal verzameld dat we ook in ons nieuwe aanbod zullen gebruiken. In de afsluitende workshop van het project maakte dit beeldmateriaal de tongen los en de gesprekken levendig: herkenning van eigen en andere generaties, (kritische) vragen en vooral enorme werkenergie om elkaar te willen begrijpen.

Bent u al enthousiast? Wij wel! En met ons de mensen die deel hebben genomen aan dit project over ‘De Kracht van Generaties in Beeld‘. De nieuwsgierigheid naar andere generaties en het enthousiasme van de deelnemers inspireert ons enorm door te gaan met het onder de aandacht brengen van het generatieperspectief als belangrijke innovatiebron binnen organisaties.

Wilt u meer weten over De Kracht van Generaties en wat dat voor uw team / organisatie kan opleveren door daar nu in te investeren?
In de workshop ‘Generaties in Beeld’ op 18 oktober (‘s middags) maakt u m.b.v. beeldmateriaal kennis met de specifieke kracht van iedere generatie. Hun drijfveren, waarden en beweegredenen zijn van invloed op hoe zij spreken, denken en handelen.
En op hoe zij andere generaties waarnemen en ‘beoordelen’. Beelden dragen ook bij aan herkenbaarheid van die specifieke krachten en stimuleren het proces om daar met elkaar van te leren.

In de tweedaagse cursus voor leidinggevenden en HR-professionals op 29 november en 13 december gaan we hier dieper op in én verwerft u concrete handvatten hoe het intergenerationeel samenwerken binnen uw team / organisatie te bevorderen.

Why not now?
Zet de data in uw agenda en meldt u aan via een mail: info@algravandenelshout.nl

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>